dilluns, 16 d’agost del 2010

Guia d'escalada Collegats. Petits matisos.

Bones gent!!

Avui no ús parlaré de Cabacés sinó d'una zona amiga amb refugi amic (CAL GUERXO, patrocinador de que subscriu) que es troba a la sortida nord del congost de Collegats, Bresca. A Bresca hi ha dues penyes calcàries on fa uns anys vaig equipar algunes vies. Recenment ha sortit publicada una guia de Collegats on s'inclouen les parets de Bresca i per tant les meves vies, així que com a equipador i ideòleg d'algunes vies faré uns breus apunts i matitzacions que poden ser del vostre interès, o que lliurement podeu considerar collonades sense importància!!!

Les vies que jo vaig equipar es troben al sector Gaia:

La via 1, LA GEGANTA ADORMIDA (7a+), està pensada per ser assegurada desde la repisa (molt herbosa), i per això es van instal·lar dos parabolts. És possible entrar a aquesta repisa per un marge a l'esquerra de la paret. De totes maneres és factible realitzar la via tal com indica la ressenya, entrant per la via 2 ÀGATA.

La via 3, s'anomena EL DRAP DE LES ENCANTÀRIES, enlloc de les ENCANTADES que no ser de quins éssers mitològics es tracta. Va ser originalment graduada de 6a+.

La via 4 s'anomena EIRA enlloc de L'EIRA. Hi ha un parell de parabolts que s'han d'acabar de matisar. Va ser originalment cotada de 7b/c.

La via 5 s'anomena LO CANUT DELS MENAIRONS. A la guia consta com a MINAIRONS. Probablement aquesta denominació sigui l'habitual al Pallars per a aquests petits i treballadors éssers, però per raons de nostàlgia personal vaig preferir usar la forma MENAIRONS amb E. La via va ser graduada originalment de 6b+.

Finalment figuro com a equipador amb el nom de Ferran T. que molts sabreu que no és el meu nom veritable!!

Bé, com ús deia, collonades sense importància (excusa per a fer un post en aquests dies sense notícies d'agost) que no poden desvirtuar la gran feina duta a terme en l'el·laboració d'aquesta guia modèlica i visualment excel·lent (Ballart SA).

Gràcies i fins a la pròxima!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Que dius nanooo!! com anem?
Entenc el teu post, sap greu que passin aquestes coses quan t'hi sents implicat i més si ets el creador...jo també vaig sentir quelcom amb els croquis de crestes quan veig que no coincideixen gaire amb alguna que altre errada! però en el fons és simple paper...
Salut i una abraçada a tots plegats. Bernat